Dag 18: Inle Lake - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Ingrid Balvert - WaarBenJij.nu Dag 18: Inle Lake - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Ingrid Balvert - WaarBenJij.nu

Dag 18: Inle Lake

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

30 April 2017 | Myanmar, Inle

We waren de laatste voor t ontbijt want bij ieder hotel is dit maar tot 09.00 dus om 08.45 schoven we nog ff aan. Veel was ook echt al op maar goed er werd wel een lekker eitje voor ons gebakken. We hadden echt zin om lekker met een scooter op pad te gaan en beetje te gaan toeren om t meer. Wij vragen bij de receptie en blijkt dat toeristen hier niet op een scooter mogen rijden, dat is kut. Nu hadden we dat idd ook nog niet gezien en nu snapte we waarom alle toeristen op fietsen rondreden. Beetje jammer! Plannen veranderen en dan maar een fiets pakken, je kan wel mountainbikes huren overal maar Steef zei laten we lekker t fietsje van t hotel pakken met een mooi mandje erop en gaan we hier in t stadje ff crossen. Steef had op Tripadvisor gezien dat er op 5 km afstand een grot was dus daar willen we ff heenfietsen. Helaas, ook in .... Is alles totaal niet vlak dus daar reden we dan op onze boodschappen fietsjes t dorp uit en richting de bergen. Dat duurde niet lang uiteraard want dat was niet te doen op die dingen en met een temperatuur van 35 graden denk, op onze slippertjes geen succes. Dat werd lopen dus en als t ff kon naar beneden van de heuvels af. Dat ging dan wel weer lekker hard. Paar keer gestopt voor drinkpauze en onze benen hadden al genoeg te verduren gehad dus al die inspanning waren we gauw zat. Maar t was telkens nog maar een klein stukje volgens m'n navigator Steef dus maar even doorlopen dan. Toch gevonden en niet helemaal voor niks want t was best een mooie grot met Boeddha beelden erin. Ook vooral erg koud en donker want er was verder niemand. Gelukkig zaklampjes op ons mobiel dus zo daar even rondgelopen. De terugweg ging een stuk sneller want dat waren maar een paar heuvels op en de rest alleen maar naar beneden dus waren zo weer in het dorp. Toen waren we er ook echt wel klaar mee dus gauw geluncht toen we voor de afwisseling een soort pannenkoeken restaurant zagen en daarna dutje gedaan in het hotel. 's Avonds hebben we gegeten in het kroegje waar we gister ook waren en uitgebreid van het happy hour gebruik gemaakt want de Mojito's smaakte goed! De yahtzee kwam er weer bij en hebben ons goed vermaakt.