Dag 14: Rustdag in Kalaw - Reisverslag uit Kalaw, Myanmar van Ingrid Balvert - WaarBenJij.nu Dag 14: Rustdag in Kalaw - Reisverslag uit Kalaw, Myanmar van Ingrid Balvert - WaarBenJij.nu

Dag 14: Rustdag in Kalaw

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

30 April 2017 | Myanmar, Kalaw

Dag 14: rustige dag in Kalaw

Vannacht niet echt goed geslapen en Ink met zere keel wakker geworden. Ik ga stoppen met die malariatabletten welke we nu ruim 1,5 week iedere dag slikken. Ik slaap er super onrustig van, hoofdpijn en voel me gewoon niet goed. Op internet wat gelezen erover en de dingen die ik heb kunnen allemaal bijwerkingen zijn. Vooral het slapen is echt drama want ik (en Steef trouwens ook) hebben d meest freaky dromen, echt niet normaal. Het kijken iedere keer wel van die slechte Bollywood films..alles is overdreven en slaat helemaal nergens op. Iedere nacht val ik standaard snel in slaap, wordt na 1,5 uur weer wakker en daarna bijna ieder uur weer. Om gek van te worden. Daardoor rust ik ook niet uit en ben er nu klaar mee. Dan maar extra DEET en onder onze klamboe slapen die we toch al de hele reis met ons meezeulen, tenminste m'n pakezeltje Steef dan. Ontbijt is hier wel heel karig en erg vreemd. Je moet kiezen tussen 2 dingen en zelfs over je koffie en thee. Als je thee neemt mag je daarna geen koffie..oké. Het ontbijt is verder heerlijk maar na 1 bananenpannekoek of 1 roerei met welgeteld 3 stukjes stokbrood zitten die uit de Karperstraat natuurlijk niet vol. Dus voor morgen gelijk een extra ontbijt besteld want dit is niks. Tijdens t ontbijt hoort Ink dat een andere gaste, een oudere vrouw alleen uit Engeland, informeert naar de mogelijkheden voor een hike naar Inle Lake voor 3 dagen. Kijk! Dat is mooi want wij moeten ook nog iets regelen. Ik meng mezelf ff in t gesprek en de eigenaresse van t hotel gaat gelijk voor ons bellen en na een uurtje zitten we met 2 gasten van een organisatie beneden bij de receptie om de opties met elkaar door te nemen. We hebben geen idee wat we kunnen verwachten dus horen hun verhaal aan en klinkt wel goed. Maar we blijven natuurlijk lastig dus we zeggen dat we er vanmiddag op terug komen want willen toch nog graag in het dorp bij een andere organisatie informeren wat zij aanbieden en wat daar de prijs is. Lopend gaan we naar t dorpje en via Tripadvisor bij organisatie binnengelopen die nummer 1 staat. Horen daar de boel aan en krijgen hier toch meer t gevoel alsof we kudde dieren gaan zijn en t programma altijd hetzelfde is. En ook belangrijk..vanwege de hitte lopen we bij de organisatie van t hotel op dag 1 een groot gedeelte dwars door t bos en bij deze organisatie niet. Dus ook hier zeggen we dat we er nog over nadenken maar keuze is gemaakt en we gaan voor t kleine groepje met hopelijk een iets leukere tocht dan al dat standaard gedoe. Zitten we wel 3 dagen met die oud vrouw opgescheept zeggen we nog tegen elkaar maar dat overleven we vast. Daarna lopen we nog even over de markt want Ink wil wat fruit kopen voor wat extra vitamientjes. We gaan weer voor een mango die nu hopelijk wat zachter is als de eerste haha. Ook wil Ink graag avocado, beide vinden we maar vooral die advocado is nog best duur (zo'n grote avocado heb ik overigens nog nooit gezien) dus we zeggen dat we die niet hoeven en vast wel bij een ander kraampje goedkoper kunnen scoren. Nou..wat denken jullie die hele markt 10x overgelopen want er stonden wel 100 van die fruitkramen maar nergens natuurlijk avocado te vinden en niemand verkocht ze. Vandaar dat ze wat duurder waren. Dus wij weer terug naar dat vrouwtje en kochten die gierige Hollanders toch maar wel die mega avocado. Ondertussen lunchtijd en gingen lunchen waar we gisteravond gegeten hadden want verder is t dorpje niet veel. Toen we aankwamen zat ook weer dat Franse stel er zeg maar. Ink heerlijke salade op en Steef sandwich. De rest van de middag geslapen en niet veel gedaan, behalve hotel geregeld voor in Inle Lake. En jullie raden t al..'s avonds weer bij hetzelfde tentje gegeten en dit keer de pizza's op. Het was er hartstikke druk dus konden maar net zitten en weer zat t Franse stel er. Nu alleen die gozer want z'n vriendin was te ziek denk. Prima gegeten en wat krachtvoer voor de komende dagen. T eten zal voornamelijk wel rijst zijn dus nog 1x een Italiaanse hap. Tassen ingepakt en toch wel beetje zenuwachtig voor morgen..we gaan t zien.