Rust in Thailand?!! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Ingrid Balvert - WaarBenJij.nu Rust in Thailand?!! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Ingrid Balvert - WaarBenJij.nu

Rust in Thailand?!!

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

18 Mei 2017 | Thailand, Krabi

Eindelijk konden we beetje uitslapen want om 12.15 uur ging onze vlucht naar Krabi via Bangkok. Siem Reap was maar een klein vliegveld en onze eerste vlucht naar Bangkok vertrok op tijd, de overstaptijd was ook niet heel lang en konden dus snel doorvliegen naar Krabi. Toen we landden regende t behoorlijk! We moesten nog vervoer regelen naar Koh Lanta vanaf Krabi en hebben dit met een mini van gedaan dit scheelde de helft dan met een privé auto. We hadden t laatste busje om 16.00 uur en moesten ook nog met t busje een stukje op de pond overvaren naar Koh Lanta. Als laatste werden we afgezet om 19.00 uur. Aardige reis dus weer. Op t vliegveld hadden we al een broodje gehaald dus eten sloegen we maar over. Van t hotel hadden we een upgrade gekregen naar een mooie suite op dit megaresort. Met een golfkarretje werden we naar onze hut gebracht en moesten toen ook nog heel wat trappen lopen want ons hutje lag erg hoog in de bossen. De kamer was super mooi en hadden een aparte woonkamer, keuken en slaapkamer met hemelbed. Bij een kijkje in de douche zag Ink (hoe kan t ook anders) weer 1 van der favoriete beestjes: een kakkerlak en dit keer een levende. Steef en t mannetje van de koffers stonden in de slaapkamer dus ik vroeg of hij zsm naar de douche kwam om dat beest weg te halen. En uiteraard toen we terugliepen..kakkerlak weg! Die man zei dat t waarschijnlijk een kleintje was maar dit was zeker geen kleintje. Wij overal gezocht maar geen kakkerlak, toen ging ik nog aan mezelf twijfelen maar zat totaal niet lekker in ons mooie hutje. Mannetje ging weg en Ink nog eens kijken, niet te zien. Steef biertje opengetrokken en zat tv te kijken en later zag Ink m weer lopen in de keuken. Steef heeft m uiteindelijk gevangen met een beker en daaronder een blaadje geschoven om m zo vanaf t balkon te kunnen gooien. We stonden op t balkon maar t was natuurlijk pikdonker en hoorde genoeg geritsel en geluiden dus t enthousiasme van deze mooie boomhut was vooral bij Ink flink gedaald. Om t bed hing al een grote klamboe dus dat zegt ook genoeg. We zijn gaan slapen en 's ochtends zouden we wel kijken of we hier bleven of niet. Ink helemaal kut geslapen en toen we wakker werden ontbeten en t resort bekeken. T ontbijt was ook al niet bijzonder en t resort zag er rommelig uit en t zwembad niet mooi. Zo willen we de laatste 1,5 week niet doorbrengen. Nog gevraagd wat dat hutje moest kosten als we langer bleven maar de upgrade was maar voor 1 nacht en als we wilden blijven moesten we de volle mep betalen. Ink nog geprobeerd uit te leggen dat dat wel erg raar is aangezien er bijna geen gasten waren in t hotel en we dan makkelijk korting kunnen krijgen als we langer bleven. Maar dit had geen zin. Toen wede hele klim terug hadden gemaakt naar onze hut stond bovenaan een hut verderop al een aap te wachten en ook nog eens een hond (goede combi voor ons aangezien Steef dol is op honden) was de keuze gauw gemaakt en hebben we t boeltje ingepakt en wegwezen. Bij t hotel hebben we onze backpacks laten staan en een scooter gehuurd. We hadden wat hotels opgeschreven en daar gingen we eerst kijken, daar zou vast wel iets tussen zitten wat aan al onze wensen voldoet. Nou 3x raden dit werd dus helemaal niks.. Hele eiland afgereden en bij hotels gekeken maar bij de meeste kon je niet in de zee zwemmen vanwege enorme rotsen, hadden geen strandbedjes, het ws er uitgestorven of zag er gewoon niet mooi uit. De moed zakte aardig in de schoenen en we wilden gewoon rust hebben en niks doen. Onderhand al 15.00 dus weer dag naar de klote. Als laatste poging weer naar andere kant van eiland gereden omdat daar als t goed is de stranden beter waren. Kregen we onderweg ook nog een lekke band! Was nog gevaarlijk ook want Koh Lanta is echt heel erg heuvelachtig met hele steile wegen en opeens begonnen we te slingeren. Gelukkig reden we net op een plat stuk dus gauw gestopt, dit kon er ook nog wel bij..grrrr. Hotel gebeld en ze zouden iemand sturen, hotel was gelukkig vrij dichtbij maar na 30 minuten nog niemand. Weer bellen en ze hadden dus nog niemand gestuurd want na bijna een uur kwam er iemand ons vertellen dat we een kilometer omhoog moesten lopen met de scooter want daar konden ze de band plakken. Aha dat hadden ze ook best door de telefoon kunnen zeggen een uur geleden. Maar ja band geplakt en deze konden we ook nog zelf betalen. Hoog in de bergen zagen we wel een aardig resort en daar gestopt. Ink t strand op om te kijken of t wat was en daar lagen, bleek achteraf na eerst kwartier in t Engels gepraat te hebben, paar Nederlanders die zeiden dat bij hun hotel er een mooi strand was, bedjes, goed restaurant etc. Oké dan gaan we daarheen maar dit was weer helemaal aan de andere kant dus eerst weer 20 km crossen. Toen we er waren was t al 18.00 dus werd al donker maar t zag er inderdaad wel goed uit, nog steeds niet t wauw effect maar goed. Moesten toch ergens de komende nachten slapen haha. Ingecheckt en hutje met korting gekregen en nu nog onze backpacks en tassen halen want die lagen nog steeds in ons oude resort. Een vrouwtje wilde Ink wel brengen met de auto zodat Steef z'n scooter ook weer daar in kon leveren. Was nog 500 Baht ook want moesten natuurlijk weer 20 km terug, wat een gezeik maar blij dat we t gelijk konden regelen en ook die scooter weer terug kon. Hutje was prima en lopend een restaurantje opgezocht. Morgen ECHT niks doen en bij daglicht maar zien waar we precies zitten!